Cum poti regla tranzitul intestinal?

OptiFibre – rolul fibrelor solubile in reglarea tranzitului intestinal

Tranzitul intestinal joaca un rol esential in starea de sanatate a intregului organism. De altfel, se spune ca sanatatea noastra incepe si se sfarseste in intestine. Tulburarile de digestie reprezinta o problema destul de frecvent intalnita in randul adultilor, dar si al copiilor, manifestandu-se mai ales in cazul persoanelor de sex feminin. Principalele cauze ale problemelor tranzitului intestinal au legatura directa cu stilul de viata, tocmai de aceea, daca vrei sa iti reglezi sistemul digestiv, ar trebui prima data sa faci o evaluare a obiceiurilor tale si sa le schimbi pe cele nesanatoase.

Cum poti regla tranzitul intestinal?

Primul obicei pe care il poți introduce in rutina ta zilnica este sa bei o cantitate de apa suficienta pentru a-ti hidrata intregul organism. De multe ori, problemele tranzitului intestinal provin din deshidratarea organismului. Daca nu bei suficient de multa apa, organismul o absoarbe pe cea disponibila, lasand colonul uscat si determinand aparitia tuturor dereglarilor sistemului digestiv. Nu ai crede ca un pahar de apa in plus pe zi este atat de important pana nu te confrunti cu diverse tulburari digestive.

O alta parte importanta a unui stil de viata sanatos este miscarea zilnica. Sedentarismul este una dintre cauzele aparitiei constipatiei si in zilele noastre, din ce in ce mai multi adulti idi petrec ziua intreaga in fata unui birou, iar cand ajung acasa se arunca direct pe canapea sau pe fotoliu, uitand de cele 10-20 minute de miscare zilnica. Miscarea stimuleaza musculatura interna si usureaza digestia. Poti alege sa mergi pe jos de la birou acasa sau sa mergi la cursuri de pilates, yoga sau aerobic, care au avantajul de a te relaxa dupa o zi de munca grea. Toate aceste exercitii te ajuta sa te mentii in forma si in acelasi timp sa iti pastrezi sistemul digestiv sanatos.

Nu in ultimul rand, alimentatia joaca un rol extrem de important in mentinerea tranzitului intestinal. O alimentatie bogata in fibre este regula de aur a unui stil de viata sanatos si a unui sistem digestiv sanatos. Fibrele alimentare au rolul de a-ti conferi acea senzatie de satietate si de a-ti asigura un tranzit intenstinal normal, fara constipatie, balonari sau dureri de stomac. Exista doua tipuri de fibre: fibre solubile care reprezinta sursa de hrana pentru bacteriile bune din intestin si fibrele insolubile care au rolul de a facilita trecerea alimentelor prin sistemul digestiv, avand un efect laxativ natural. Fibrele solubile le gasim in fulgi de ovaz, mere, citrice, capsuni, morcovi, fasole sau seminte, in timp ce fibrele insolubile le gasim in nuci, grau integral, orez brun, legume cu frunze verzi si legume radacinoase, varza, rosii, etc. In mod normal, un adult are nevoie de aproximativ 25 de grame de fibre pe zi, pentru a avea un sistem digestiv sanatos. Insa de multe ori stilul de viata agitat si lipsa timpului sunt asociate cu o alimentatie dezechilibrata si nu reusim sa atingem necesarul zilnic de fibre. Un ajutor in acest sens poate fi OptiFibre, un produs din 100% fibre naturale,  solubile, care hranesc bacteriile bune din intestin si ajuta astfel la reglarea tranzitului intestinal. Nu uita ca un stil de viata echilibrat si grija pentru sanatatea ta si a celor din jur reprezinta temelia pentru orice iti doresti sa construiesti in viata!

Related Posts

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress